10/8/12

Amb les marxes passem l'equador del campament

Tot i els incidents ocorreguts en algunes de les eixides, els juniors del Carme tornen de les marxes pels pics d'Europa amb moltes més ganes d'acabar amb il·lusió la recta final d'aquest campament Pola 2012.

Les tres eixides previstes per als dies 6, 7 i 8 d'Agost a diferents llocs de Lleó i  Astúries van finalitzar la matinada del dia 8 amb l'arribada del grup de formació  d'educadors.

Pacte, Identitat i Experiència I (9-13 anys) - Faedo de Ciñera

Els més menuts del campament van passar un parell de dies a la localitat de Ciñera, a uns 6 Km del campament, on van visitar el bosc de fagedes del Faedo (bosc de les fades), premiat  el 2008 com a millor bosc d'Espanya, i vam fer nit a l'església de Ciñera per tornar  l'endemà al campament. El grup de 13 anys (Experiència I) va passar el tercer  dia de marxa  a Pola de Gordón, mentre que els més menuts es van quedar al campament amb jocs i gaudint de  la piscina.

Experiència II i Estil I i II. Puerto de Panderueda - Posada de Valdeón - Puente Poncebos - Arenas de Cabrales

Els grups més majors, entre 14 i 16 anys vam anar als pics d'Europa, i vam fer una de les rutes més conegudes dels Pics: la Ruta del Cares. El bus ena va deixar al port de Pandrueda, on des del mirador de Piedrashitas es veia tota una panoràmica de gran part dels pics d'Europa.El primer dia vam seguir el nostre camí fins les poblacions de Posada i Soto de Valdeón, on vam fer nit. L'endemà vam començar el dia veient una audiovisual al centre d'Informació i Turisme de Posada de Valdeón sobre els pics d'Europa, i vam començar la famosa Ruta del Cares, la més coneguda i bonica de tots els pics, i que va ser construida pels habitants de la zona per comunicar Lleó i Astúries. El camí transcorre pel costat del riu, junt a la travesia del Cares, per un sender rural, excavat en ocasions a través de la pedra. A meitat del camí ens trobem amb la turística població de Caín, on vam dinar i ens vam creuar amb alguns pares de Sueca que estaven fent la ruta en sentit contrari.

A la nit vam arribar a les poblacions d'Arenas de Cabrales i Camarmeña,des d'on es veu el pic més alt dels pics: El Naranjo de Bulnes. Allí vam fer nit i vam passar el tercer dia visitant Arenas de Cabrales, des d'on vam tornar per la vesprada al campament, passant per  l'autovia de la Ruta de la Plata, des d'on veiem a un costat la Cordillera Cantàbrica i a l'altre el mar Cantàbric.

Formació - Puerto de Panderueda - Soto de Sajambre - Amieva

Els futurs educadors, el grup més major d'Estil, va partir amb la resta pels pics d'Europa des del Puerto de Panderueda, on ens acompanyaren pel mateix camí durant el matí fins el Collado Blanco, on cada temps va seguir la seua marxa. Vam seguir fins Soto de Sajambre, el poble més pintoresc i més ben decorat de la província de Lleó. Allí vam fer nit a la porxada de l'esglèsia, on ja hem dormit diverses vegades.
L'endemà tot començà amb normalitat, i seguirem el GR 201, també anomenat Senda del Arcediano, entre Soto de Sajamble i Amieva, vorejant el Cantu Cabroneru. Una vegada passat el Cantu i les dues fonts marcades al mapa, vam perdre el rastre del GR i vam seguir per una senda marcada pel pas natural del ramat, pel que no vam arribar al destí previst, i veient que estava fent-se de nit, es va buscar una zona per acampar a prop del riu, ja que anavem provistos de menjar, aigua, sacs de dormir, roba d'abrig i toldos per crear tendes de refugi. L'endemà, amb noves energies proporcionades per l'embotit i el formatge de la Zona, vam reprendre el camí, seguint la lògica, vam vorejar el barranc del riu Pandiellu, afluent del riu Sella, al costat del qual passa la carretera nacional que va fins Cangas de Onís.
La sort no va acompanyar en esta ocasió als nostres futurs educadors, que van arribar fins un punt des d'on es veien les poblacions, però des d'on no es podia avançar ni retrocedir a causa del desnivell al que es va arribar. La zona es trobava a 200 metres de desnivell de la carretera, i estava condicionada per fer activitats de muntanya com el rappel. Com que no podiem tornar enrere, i per tal de preservar la seguretat dels components de l'equip, vam haver de demanar ajuda. Als pocs minuts de donar l'avis, i ja que sabiem en tot moment on ens trobavem, dos agents de l'equip de muntanya de la Guàrdia Civil es trobaven amb nosaltres amb l'equipament necessari per poder fer el descens a la carretera.
Hem de donar les gràcies al cos de muntanya de la guàrdia civil de Lleó per la seua ràpida actuació i per la seua feina ben feta.
També hem de dir que els companys tornaren a la matinada al campament, sans i estalvis, i després d'un bon colacao i una bona dutxa van descansar per continuar la marxa normal del campament i disfrutar estos cinc dies que ens queden  Pola 2012 al 200%!