9/8/13

Després de tres dies de marxa, seguim les activitats al campament!

Hola de nou! Després de les marxes, els dies 5, 6 i 7, ja tenim a tots els xiquets de nou al campament! Ahir dia 8 reprenerem les activitats amb jocs durant el matí i la vesprada, i l'esperada (o inesperada) nit de la por.. Anem per parts...

Les marxes

Com ja sabeu, tots els grups vam anar de marxa els dies 5, 6 i 7. Han estat tres dies d'esforç, de caminar per la muntaya, de cansament, però les vistes, i sobretot moltes de les experiències que hem tingut han pagat la pena!

Els més menuts, com ja us vam comentar, han fet una volta pels pobles del voltant del campament, i han fet nit en un d'ells. Per a xiquets tan menuts, és tota una aventura dormir fora del campament, i tot el cansament, s'ho passaren en gran.

El mateix amb el grup d'Estil 3, o Formació, que també van realitzar una marxeta pels pobles del voltant fent una activitat estil Pekín Express, on també han treballat alguns aspectes relacionats amb la seua formació d'una manera més íntima i en ple contacte amb la natura.

Pel que fa als dos temps que queden, el temps d'Experiència van anar fins a Lleó, fent un llarg camí a peu, travessant per diferents pobles, com Santa Colomba o Villambrique. El tercer dia, havent fet nit a prop de la capital, van arribar a Lleó i van poder visitar part dels monuments de la capital, com la catedral. Alguns xiquets van caure malalts de la panxa, pel que van tornar al campament i ja estan totalment recuperats (i en estos moments, nadant a la piscina del poble!).

I Finalment, a la marxa d'Estil (d'esta vos puc contar més perquè és en la que vam participar),  vam agafar un bus que ens va deixar a l'embassament de Riaño, on Jordi, com a bon enginyer d'obres públiques, ens va fer tota una exposició sobre la pressa de l'embassament i les seues peculiaritats... De l'embassament, vam anar a la població de Viego, passant per poblets com las Salas, Salamón o Valbuena del Roble. El camí va ser per pista forestal, i la veritat, que va ser el día més dur, amb un parell de pujades llarguetes, en les que ens vam cansar una miqueta, però poquet a poquet, vam aconseguir arribar a mitjan vesprada a la nostra destinació del primer dia: Viego. Probablement, no us sone el nom d'aquest poble, però sí que recordareu molts sermons de Paco on conta l'anècdota d'una marxa en què va vindre la furgona a dur-nos el sopar, i ens vam deixar els plats i coberts al campament, i la gent del poble va eixir amb les seues vaixelles i ens les van deixar. Doncs bé, eixe poble era Viego, i ara, deu anys després hem tornat a passar per allí, i ens han tornat a deixar sorpresos amb l'acollida que ens han donat. Només arribar ens van oferir una casa per passar la nit, i tots els veïns es van oferir a escalfar-nos la llet a l'endemà. Així que a l'endemà, a les nou menys quart del matí, vam anar a les seues cases per escalfar la llet, ens van oferir a més magdalenes caseres, sobaos, gal·letes amb xocolate i un bon gotet de cafè! Muchas gracias "paisanos"!

Bé, després d'aquest bon desdijuni, vam anar a Reyero i Pallide, vam veure l'embassament de Porma, per arribar a Valdecastillo, on vam fer nit, i ens vam trobar a Mari, una dona que ens va deixar també, com fa uns anys, la seua casa per passar la nit, per tornar a l'endemà al campament, i passar la resta de dia pel poble.

En definitiva, una marxa on hem après moltes coses: el valor de l'esforç, la bellesa que ens envolta, i què significa realment la solidaritat i la germanor entre les persones. Aci vos deixem amb l'àlbum!

marxa-estil

I de nou, al campament

Després de l'arribada al campament de tots els grups, i de descansar durant la nit, hem reprès les activitats per aquest Regne d'Oz, amb una sorpresa... algú havia fet desaparéixer dos dels elements màgics de la Ciutat Esmeralda... el barret màgic que controlava els monos alats, i la pols màgica de la vida.. al llarg del dia, hem descobert que han estat la malvada bruixa malvada Mombi, i el rei Gnom els autors de la desaparició, i ens hem endinsat dins les seues terres tenebroses...

I bé... després d'aquesta nit de la por, hui, dia 9 d'Agost hem passat el matí a la piscina, i esta vesprada ens disposem a fer un joc pel poble, després de dinar-nos una sabosora i fresqueta ensalada de pasta, que fa calor!

Vinga, vos esperem a la pròxima publicació, que esperem siga ben prompte!